
Silnice, dálnice, mosty a jejich přidružené objekty se v současné době již neobejdou bez kompozitních konstrukčních prvků. Tuto skutečnost potvrzuje i nedávno otevřený obchvat u Olbramovic na silnici I/3 (E55). Nosné konstrukce, tvořené z kompozitních profilů, jsou pevné a lehké. Vydrží mráz, sníh i chemickou údržbu silničního povrchu bez poškození. Nekorodují a mají minimální nároky na údržbu.
Přidružené objekty u Olbramovického obchvatu z kompozitu

U dlouho očekávaného obchvatu ve Středočeském kraji byly kompozitní prvky MEA smysluplně využity pro propustky, přivaděče nebo chodníky, které jsou vybaveny kompozitní konstrukcí, dále zábradlí nebo rošty u obslužných a únikových schodišť. Povrch u pochozích schodišť a lávek je s protiskluzovou úpravou.
Chcete číst dále?
Zaregistrujte se zcela zdarma a získejte přístup ke všem článkům.
Máte účet? Přihlaste se.
Z kompozitního materiálu se vyrábí nejen standardní bezpečnostní prvky pro pohyb osob kolem silnic. MEA vyrábí konstrukce i podle individuálních specifikací.
Kompozitní mostní vnější sběrný a odtokový žlab na I38

Rekonstrukce mostu u Mladé Boleslavi na silnici I38 v délce cca 500 metrů si vyžádala výměnu vnějšího odtokového žlabu, který pobírá dešťovou vodu ze vtokových vpustí po celé délce mostu a ta je pak svedena na konci mostu do jímky. Stávající nevyhovující plechový žlab byl zaměněn za kompozitní sběrný žlab MEA. Firma MEA vyrobila na zakázku a instalovala podélný kompozitní U-profil 400 x 400 mm, který byl vždy po šesti metrech spojován nerezovými přírubami. Musel se zde řešit jak rádius vertikální, tak také horizontální.
Vnější otevřený kompozitní žlab je upevněn na rektifikovatelné konzole k zajištění plynulého spádu. Minimální nosnost žlabu je navržena na 120 kg/m, aby unesl i váhu pracovníků při údržbě. Kompozitní materiál byl zvolen pro svou nízkou váhu a výbornou odolnost vůči solím a počasí. Více informací o MEA kompozitních prvcích na https://www.mea-odvodneni.cz/mea-kompozity/kategorie/5
-red-





